Ketamine Therapy enlightenment

הנס של טיפול בקטמין

מהו טיפול בקטמין?

קטמין, הידוע בהשפעותיו המרגיעות על בני אדם ובעלי חיים, זכה לפופולריות בקרב אנשים המרבים ללכת למסיבות בשל תכונותיו הפסיכדליות. עם זאת, הוא גם הפך לנושא חם בשל הפוטנציאל שלו כטיפול מהיר בדיכאון ובבעיות נפשיות אחרות, במיוחד לדיכאון עמיד לטיפול וחשיבה אובדנית חריפה.

למרות ההתרגשות סביב הטיפול בקטמין, נותר בלבול לגבי אופן הפעולה שלו וכיצד לאתר רופא שמציע זאת. כדי להבהיר/להפיג את החששות הללו, ענינו על השאלות הנפוצות ביותר לגבי טיפול בקטמין.

מי יכול להפיק תועלת מטיפול בקטמין?

שאלה נפוצה היא למי מיועד טיפול בקטמין והאם הוא בשבילי?

טיפול בקטמין מיועד לאנשים המתמודדים עם מחלות נפש קשות שלא ראו שיפור במצבם מתרופות אחרות. הטיפול נחקר ביסודיות בנושא דיכאון עמיד לטיפול ורעיונות אובדניים ועשוי להיות יעיל גם עבור אנשים עם PTSD, OCD, דיכאון דו קוטבי, חרדה והפרעות אכילה. עם זאת, אנשים עם פסיכוזה בדרך כלל אינם מועמדים לקטמין טיפולי.

מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Clinical Psychiatry מצא הפחתה משמעותית בתסמיני דיכאון בקרב המשתמשים בקטמין טיפולי. 72% מהמטופלים דיווחו על שיפור במצב הרוח שלהם, ול-38% הפסיקו להופיע סימפטומים לאחר עשרה עירויים.

טיפול בקטמין IV יכול להיות יעיל מאוד עבור אנשים הסובלים מדיכאון חמור, מחשבות אובדניות, PTSD, הפרעות חרדה, הפרעה דו-קוטבית, כאבי OCD והתמכרות.

נתוני מחקר מראים שטיפול בקטמין לכאב כרוני יעיל למגוון סוגי כאב, כולל:

• כאב נוירופתי
  • תסמונות כאב סרטן
  • כאבי גפיים פנטום
  • תסמונות כאב מרכזיות הקשורות לשבץ או טראומה
  • כאבי ראש כרוניים מיגרנה
  • CRPS או RSD
  • פיברומיאלגיה
  • נוירלגיה טריגמינלית
  • נוירלגיה פוסט – הרפטית

לעתים קרובות התמכרות קשורה לדיכאון. אז האם טיפול בקטמין יכול לעזור בהתמכרות?

על פי מחקר בעניין זה, התשובה היא כן, אך יש צורך בהערכה על ידי איש מקצוע רפואי.

האם טיפול בקטמין עובד?

מחקרים מראים כי קטמין יכול לפעול במהירות כנוגד דיכאון, ולשפר את התסמינים עבור חולים רבים תוך שעות או ימים. בעוד שחסרים נתונים ארוכי טווח, מחקרים מוקדמים עם גודל מדגם קטן הראו שטיפול בקטמין יכול להפחית באופן משמעותי ומהיר את תסמיני הדיכאון ב-50-70% מהמטופלים. לעומת זאת, השפעה של תרופות נוגדות דיכאון מסורתיות עשויה לקחת עד שישה שבועות וייתכן שלא יפעלו עבור אנשים מסוימים.

בניגוד לתרופות נוגדות דיכאון מסורתיות, המשפיעות על כימיקלים במוח הקשורים למצב הרוח, קטמין משפיע על נוירוטרנסמיטר אחר הנקרא גלוטמט. זה יכול לעורר סדרה של שינויים במוח, ביוכימית, מבנית ותפקודית, ופועל בכך שהוא משפר את היכולת של המוח לקלוט את הטיפול או לקלוט דרכי חשיבה שונות.

תרופות פסיכדליות אחרות כמו פסילוסיבין (המצוי בפטריות "קסם"), LSD ו-MDMA (אקסטזי) נחקרות על היתרונות הטיפוליים שלהן במצבי בריאות נפשיים שונים. ובכל זאת, אסקטמין וקטמין הם התרופות הפסיכדליות היחידות שניתנות באופן חוקי מחוץ לניסויים קליניים.

כיצד פועל טיפול בקטמין

טיפול בקטמין iv הניתן באמצעות עירוי תוך ורידי הנמשך כשעה, עם חצי שעה נוספת של זמן שקט לפני השחרור.

במסגרת קלינית, מטופלים המקבלים טיפול בקטמין בדרך כלל יושבים בכיסאות נוחים ומאזינים למוזיקה בזמן מתן הטיפול. מספר הפגישות יכול להשתנות. מרפאת KetaMind ישראל ממליצה על קורס ראשוני של שישה טיפולים לאורך שבועיים עד שלושה.

כל העירויים ניתנים במרפאתנו בחדרי טיפול נוחים ופרטיים.

רוב המטופלים מביאים את המכשירים הטכנולוגיים שלהם, כמו אוזניות, כדי להאזין למוזיקה תוך כדי טיפול. אנו ממליצים מאוד להשתמש במכשירים שלכם כדי לבצע שיחות טלפון, הודעות טקסט או דוא"ל במהלך הטיפול. המתלווים אליכם מוזמנים להביא מחשבים ניידים, אייפד, אייפוד וטלפונים סלולריים.

איך מרגיש טיפול בקטמין?

מטופלים שעברו טיפול בקטמין מתארים זאת כחוויה של ריחוף מחוץ לגופם וניתוק מהאני הפיזי שלהם. חלק מהאנשים מדווחים על מודעות חושית מוגברת עם צבעים בהירים יותר, בעוד שאחרים חווים בכי או חרדה בלתי נשלטים. חלק מתופעות הלוואי של טיפול בקטמין כוללות נמנום, קואורדינציה לקויה, תחושות של ניתוק וחוסר מציאות. יכולה להתרחש גם עלייה בלחץ הדם, ולכן פיקוח בזמן הטיפול הוא חיוני.

רוב המטופלים חווים דיסוציאציה קלה או חוויה רפלקטיבית פנימית שבדרך כלל ניתן לסבול אותה ולעיתים מהנה למדי. אם אתה מוצא את החוויה כלא נעימה בכל דרך שהיא, נוכל לבצע התאמות כדי למזער או להעלים כל תחושה לא נעימה. תוך 15 דקות מסיום העירוי, החשיבה שלך תהיה ברורה. אין "פלאשבקים" הקורים לאחר מכן.

קטמין מספק למטופלים הפסקה נפשית מדפוסי חשיבה מעיקים ומחשיבה שלילית. מטופלים רבים מוצאים שפסיכותרפיה פרודוקטיבית יותר במהלך הטיפול ואחריו, ודפוסי ההתנהגות שלהם קלים יותר לשינוי. פסיכיאטרים ציינו שטיפול בקטמין לא רק פועל כתרופה נוגדת דיכאון אלא גם מדכא את מעגל האנטי-גמול במוח האחראי לבושה, נזיפה עצמית ונטיות אובדניות. מטופלים מתארים לעתים קרובות את הטיפול בקטמין כשליו, רגוע ויפה.

מטופל זכר לטיפול בקטמין שנאבק בדיכאון וחרדה במשך שני עשורים שיתף שהוא החזיר לעצמו את היכולת לבשל, לטייל, לקרוא ולקיים אינטראקציה עם עמיתיו לעבודה ותיאר את הרגשתו כהרגשה "נהדרת" וטובה מתמיד.

מחקרים רבים על טיפול תוך ורידי בקטמין חשפו ירידה משמעותית במחשבות אובדניות, עם ירידה של 85%.

חולי כאב סובלים לעיתים קרובות מתהליך "רגישות מרכזית" בו אותות הכאב עולים בתדירות ובעוצמתם עם הזמן. קטמין מאפס את קולטני הכאב וחוסם אותות כאב, ובכך משחזר איזון בריא יותר.

האם קטמין בטוח?

לדברי המתרגלים, טיפול בקטמין בטוח כאשר ניתן בתנאים מפוקחים ולאחר בדיקה קפדנית של המטופל. עם זאת, חשוב לציין כי כל התרופות נושאות סיכונים מסוימים, וקטמין הוא חומר מוסדר ומבוקר. הערכה מלאה והיסטוריה רפואית צריכים להילקח בחשבון על ידי איש מקצוע רפואי לפני תחילת הטיפול.

אנו ממליצים מאוד לא לעסוק בנהיגה, בעבודה, בטיפול בילדים או בפעילויות מלחיצות למשך שארית היום לאחר טיפול בקטמין.

האם טיפול בקטמין חוקי? והאם מרפאות לטיפול בקטמין חוקיות?

כן, טיפול בקטמין IV (טיפול תוך ורידי בקטמין) ומרפאות חוקיות בישראל כל עוד הם פועלים לפי ההנחיות והאישורים הדרושים לכל מטופל המבקש טיפול ואנשי מקצוע רפואיים מוסמכים לתת את העירוי.

קטמין אושר כחומר הרדמה בשנת 1970. ובכל זאת, השימוש בו בטיפול במצבים פסיכיאטריים נחשב ל"off-label", כלומר זה חוקי לרופאים לתת למטופלים אבל זה לא מאושר על ידי ה-FDA למטרה ספציפית זו.

השימוש בקטמין לטיפול בבריאות הנפש הולך וגדל בקרב רופאים. עם זאת, אין הנחיות קבועות למרשם שלה.

היכן ואיך ניתן לקבל טיפול בקטמין

מרפאת KetaMind ישראל מציעה טיפול בקטמין iv.

אם אתה שוקל קטמין טיפולי, דבר עם איש מקצוע רפואי מהימן. אם אינך מכיר איש מקצוע רפואי שיכול לסייע לך, התקשר ל-KetaMind Clinic ישראל כדי לסייע לך במציאת אחד.

טיפול בקטמין הפך לנפוץ בארה"ב בקרב אנשי רפואה בתחומי הבריאות הנפשית והלא-נפשית. כיום,  מרפאת קטמינד ישראל היא המרפאה הייעודית היחידה המציעה טיפול בקטמין בישראל.

האם אני יכול להשתמש באופן עצמאי בקטמין?

מבחינה חוקית, בישראל לא ניתן להשתמש בקטמין IV באופן עצמאי.

קטמין הוא חומר מבוקר ואמור להינתן רק על ידי אנשי מקצוע רפואיים.

בכל מקרה, נטילת קטמין באופן עצמאי אינה מומלצת מאוד מכיוון שהיא עלולה להוביל לתופעות לוואי פיזיות ופסיכולוגיות. השגחה רפואית היא חיונית במקרה של מטופלים הזקוקים לתמיכה או הדרכה.

מדוע אין שימוש נרחב בקטמין?

טיפול בקטמין הוא סוג חדש של טיפול 'off-label', אשר היתרונות של עירוי קטמין לדיכאון, כאב, חרדה והפרעות אחרות התגלו ונחקרו רק לאחרונה.

קטמין זוכה להכרה בקרב אנשי מקצוע רפואיים רבים כאפשרות לטיפול בהפרעות מסוימות בבריאות הנפש.

טיפול בקטמין בישראל הוא חדש להפליא, כאשר מרפאת קטמין ישראל היא המרפאה הייעודית לטיפול בקטמין הראשונה (והיחידה נכון לפרסום מאמר זה) בישראל.

עם זאת, מכיוון שקטמין היא תרופה גנרית עם אספקה זמינה, לחברות התרופות אין מוטיבציה כלכלית לערוך ניסוי קליני מקיף ואיכותי.

האם טיפול בקטמין מכוסה בביטוח?

בישראל, קטמין המשמש בטיפול בדיכאון, בטיפול בפוסט טראומה וטיפולים אחרים בבריאות הנפש נחשב ""off-label ואינו שירות המפוצה בדרך כלל על ידי חברות הביטוח. ולכן, המטופלים חייבים לכסות את עלויות הטיפולים שלהם.

באמצעות ייעוץ ביטוח פנימי, KetaMind Clinic Israel שמחה לספק חשבונית לכל אחד מהמטופלים שיבקשו כך שיוכל להגיש תביעה להחזר מול ספק הביטוח שלהם.

כמה עולה טיפול בקטמין?

ההערכה נמשכת בדרך כלל 2-3 טיפולים בשבוע למשך 1-2 חודשים. בהמשך מתבצעת הערכה נוספת לגבי המשך או הפסקת טיפול נוסף.

אנו מציעים בגאווה הנחת גיבורים לחיילי צה"ל.

חשוב לציין שקטמין נחשב כטיפול, לא כריפוי, וחלק מהחולים עשויים להזדקק לטיפול מתמשך.

על KetaMind Clinic ישראל

מנוהלת על ידי חיים רקלו ונוסדה על ידי פרופ' מייקל ג'יי דרשר, ד"ר סטיוארט זיידמן וארון פרנקל, מרפאת KetaMind ישראל היא המרפאה הייעודית לטיפול בעזרת KetaMind בישראל.

המשימה של Ketamind היא לספק טיפול אישי ואיכותי לאנשים הסובלים ממחלות, כאשר היתרונות של טיפול בעזרת עירוי קטמין הוכיחו יעילות כאפשרות טיפולית.

יש לנו חדרי טיפול פרטיים לכל המטופלים שלנו. פיתחנו סביבה בעלת חמלה, בעלת גירוי נמוך כדי לאפשר למטופלים להתמקד בעצמם, במחשבותיהם וברגשותיהם במהלך הטיפול.

KetaMind Israel מציעה טיפול קטמין לטיפול בדיכאון, חרדה, כאב ופוסט טראומה.

מחקרים הראו כי טיפול קטמין, במקרים רבים, הוא הטיפול הטוב ביותר עבור PTSD.